Переліки питань для участі у конкурсі на посаду директора Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 2
14.07.2020 14:49
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
- Основні законодавчі документи України в галузі інклюзивної та спеціальної освіти.
- Конституційне право на освіту.
- Повноваження місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти.
- Визначення термінів: інклюзивне навчання, інклюзивне освітнє середовище, індивідуальна програма розвитку, корекційно-розвиткові послуги (допомога), особа з особливими освітніми потребами, універсальний дизайн у сфері освіти.
- Право громадян на освіту.
- Прийняття рішення про відкриття інклюзивних класів/груп у закладі освіти.
- Створення умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти.
- Порядок зарахування дітей з особливими освітніми потребами у заклад освіти.
- Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
- Порядок організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти.
- Які умови повинні бути створені для організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти?
- Скільки учнів (вихованців) повинно бути в інклюзивному класі/групі.
- Особливістю освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість.
- Здійснення психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами.
- Складання індивідуальної програми розвитку для дитини.
- Відповідно до яких документів здійснюється освітній процес у класах/групах з інклюзивним навчанням.
- Які послуги надаються особам з особливими освітніми потребами.
- Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
- Завдання та принципи діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
- Строки навчання у закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАННЯ ОСНОВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ
- Сутність та класифікація порушень психофізичного розвитку.
- Причини порушень психофізичного розвитку.
- Пояснити термін «діти з особливими освітніми потребами» (вказати, які діти належать до вказаної категорії і в чому полягають їхні особливі освітні потреби).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (легкого, помірного, тяжкого ступенів).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей із затримкою психічного розвитку.
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням опорно-рухового апарату.
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням слуху (глухих та зі зниженим слухом).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням зору (сліпих та зі зниженим зором).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням мовлення (в т. ч. з дислексією).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з розладами аутичного спектра.
- Психолого-педагогічна допомога дітям з порушенням емоційно-вольової сфери.
- Психолого-педагогічний супровід дітей зі складними порушеннями розвитку.
- Діти зі складною структурою дефекту.
- Загальна характеристика сучасної системи надання послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
- Індивідуальне навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку як форма організації корекційно-педагогічного процесу.
- Проблеми соціалізації, соціальної адаптації та інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку.
- Створення корекційно-розвиткового середовища та його роль у процесі навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.
- Просвітницько-педагогічна робота з батьками дітей, які мають порушення психофізичного розвитку
- Організація проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
- Назвіть документацію, яку необхідно подати батькам дитини з ООП, для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАННЯ ОСНОВ УПРАВЛІННЯ І ДІЯЛЬНІСТЮ НКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання МОН.
- Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання ОДА.
- Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання засновника.
- Правовий статус інклюзивно-ресурсного центру.
- Основні завдання інклюзивно-ресурсного центру.
- Порядок організації та проведення комплексної оцінки дітей щодо визначення особливих освітніх потреб.
- Організація надання психолого-педагогічної допомоги дитині з особливими освітніми потребами.
- Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру.
- Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру.
- Фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру.
- Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру.
- Корекційно-розвиткова робота як складова інклюзивного навчання.
- Співробітництво та основні принципи командного підходу.
- Спрямованість психолого-педагогічної допомоги інклюзивно-ресурсного центру.
- Порядок узагальнення результатів комплексної оцінки.
- В якому разі проходить повторна комплексна оцінка діяльності центру.
- Вимоги до фахівців інклюзивно-ресурсного центру.
- Якими нормативно-правовими документами регламентується робота інклюзивно-ресурсного центру.
- Методи управління закладом.
- Функції управління закладом.