В Україні розпочався основний етап дослідження якості освітнього процесу за міжнародною методикою ECERS – 3 (розшифровується як «Шкала оцінки навколишнього середовища для дітей раннього віку»).
У цьому дослідженні взяв участь Хмельницький навчально-виховний комплекс №31. До речі, єдиний з усіх освітянських закладів, які функціонують у Хмельницькому.
Ініціатором загальнонаціонального дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти є Міністерство освіти і науки України.
Дослідження в НВК №31 проведено регіональним експертом Бахмат Наталією Валеріївною, доктором педагогічних наук, професором кафедри теорії та методики початкової освіти, заступником декана педагогічного факультету з наукової роботи та інформатизації освітнього процесу.
Експерти з оцінювання спостерігають за групою та взаємодією дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Вони оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей з вихователями, вихователів з батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності.
Методика ECERS -3 використовується більш ніж у 20 країнах світу. В перспективі всі наші дитячі садки отримають оцінку якості освітнього процесу в них за цією методикою. Переваги методики ECERS – 3 в тому, що вона робить акцент не на контролі чи перевірці, а на дослідженні умов, створених для розвитку дитини.
Перший варіант оцінювання був створений 1980 року в США. Методика регулярно оновлюється та доповнюється, зокрема перевиданнями ECERS – R та ECERS – 3.
Результати дослідження покликані сприяти поліпшенню змісту дошкільної освіти; оновленню методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу; підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
Дослідження підтвердило, що педагогічні працівники НВК №31 перебувають у постійному пошуку нових підходів, методик і шляхів удосконалення дошкільної освіти, спрямовують свої зусилля на рухові вперед. Головне завдання – поліпшення освітніх результатів дітей і водночас наголос на важливих сферах їхнього розвитку (когнітивній, соціально-емоційній, фізичній, сфері здоров’я та безпеки).
Більше новин ось тут: https://osvita.khm.gov.ua/?cat=1
Якщо у Вас виникли запитання, скаги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!
* — обов’язкові поля